Arjen Almoes

In 2014 ben ik afgestudeerd als docent Beeldende Kunst en Vormgeving en heb ik mijn eindstage op ’t Schylger Jouw gedaan, de school waar ik zelf twee jaar op heb gezeten. Vanaf oktober 2021 ben ik werkzaam als begeleidend docent in de studieruimte.

Als je rustig wilt werken aan huiswerk in een tussenuur, achterstanden van vakken wilt wegwerken of extra huiswerkbegeleiding nodig hebt, ben je hier altijd welkom. Dit gaat vaak in overleg met je coach, maar je mag mij ook altijd even vragen of er ruimte is.

De studieruimte is ook een plek waar je naartoe gaat als je de les verstoort. Je werkt hier dan rustig verder met de stof die je aangereikt hebt gekregen in die les.

Je werkhouding wordt in deze ruimte altijd door mij geobserveerd. Merk ik dat je bijvoorbeeld tegen dingen aanloopt, je niet goed kunt concentreren of gewoonweg niets doet omdat je geen zin hebt, dan kan dit in een gesprek met jouw coach terugkomen, omdat het belemmerend kan zijn voor jouw leerproces. Samen kijken we dan naar een oplossing.

 

‘Hulp vragen bij je eigen leerproces is een kracht, dus maak daar zeker gebruik van!’

Na een periode van bijna één lesjaar merk ik dat er veel gebruik wordt gemaakt van de studieruimte. Leerlingen kunnen hier beter hun concentratie houden en worden onder begeleiding van mij of een klasse assistent systematisch op weg geholpen. De ruimte wordt sferisch als prettig, rustig en voorspelbaar ervaren door leerlingen die prikkelarm willen werken onder begeleiding van vaste gezichten. Leerlingen weten steeds meer dat ze binnen kunnen lopen als ze vragen hebben of gewoon voor een praatje, tussen de uren door. Die laagdrempeligheid vind ik het prettige aan deze ruimte. Hulp vragen bij je eigen leerproces is een kracht, dus maak daar zeker gebruik van.

Tot in de studieruimte!

“'Wat is er mooier dan je passie te kunnen delen met anderen?'”
Eva Donker, Docent Duits
Lees het verhaal